lördag 11 augusti 2012

Mormorsörhängen

Det blev örhängen av dom virkade mormorsrutorna från förra inlägget. Dom minsta rutorna var lite pilliga att virka och med så liten virknål så jag knappt ser kroken på virknålen. Jag satt på balkongen för att kunna se vad jag gjorde. Där var det bra ljus. Jag virkade 3 varv på varje mormorsruta. När rutorna var klara stärkte jag dom med skolklister blandat med hälften vatten.


Den minsta rutan är 1,5 x 1,5 cm: Virknål: Clover 0,5 mm. Garn: 2 trådar av Moulinégarn (brodergarn).
Den större rutan är 2,3 x 2,3 cm: Virknål: Clover 1 mm. Garn: 3 trådar av Moulinégarn.
Dessutom använde jag 2 st öronstickare i silver och 
2 st 7 mm och 4 st 4mm ringöglor av silverfärgad metall.



2 kommentarer:

  1. Men gud så söta! Lägger till ett par såna på min önskelista. ;-) Kanske med bara lilla rutan. Men det går bra med stora också, jag är inte så kräsen... :-D

    SvaraRadera
  2. Vi får väl se vad tomten kommer med ;-). Dags att börja med julklapparna snart.

    SvaraRadera