torsdag 9 augusti 2012

På g just nu

Jag har alltid en massa olika handarbeten på gång. Så finns det alltid nåt som känns roligt just nu.

Jag har alltid förut stickat sockor med strumpstickor och med början från skaftet. För första gången stickar jag med rundsticka och med början från tårna OCH två på en gång. Jag har inte kommit så långt ännu men det känns väldigt bra, kommer nog aldrig mer sticka med strumpstickor. Vill du veta hur man gör så har Garnstudio en video med Magic Loop. Jag stickar med en 100 cm lång  Addi rundsticka 2,5 mm. Den gula ringen markerar början på varvet.
.
Några mormorsrutor har det blivit också. Vad det ska bli av dom får ni se när det är klart.

Jag har köpt garn till  en "kofta uppifrån och ner". Jag hade tänkt köpa Superwash Sport från Svarta Fåret  men det ska tydligen utgå så det blev Drops Karisma istället. Också av ren ull och maskintvättbart. Mönster från Tant Kofta

Igår var jag på Stoff & Stil och köpte Fleece i läckra färger. Det ska bli nåt sytt av det under hösten.

Sen har jag några stickningar och tre virkningar till på g. Och ett stort lapptäcksarbete. Det är väl ett under att det blir något färdigt här alls.

1 kommentar:

  1. Vem har inte en massa ufon och tänkta projekt liggande?! Det finns ju så mycket man vill göra. Helst på en gång!

    SvaraRadera