lördag 24 november 2012

Grytlappar

Tomteverksta´n fortsätter så här kommer lite mer av mina "gamla" alster.
Jag tycker det är ganska tråkigt att virka eller sticka grytlappar så det brukar bli sydda sådana.

Avlånga grytlappar från förra årets tomteverkstad. Sydda av bitar från gamla jeans och tygrester från gardiner.

 Enklast tänkbara med en applikation mitt på. Sydda av rester från jeanskjolen som blev en kasse i förra inlägget och applikationen är en tygrest från min yngsta dotters julgardiner.

 När jag var på symässa för sisådär sex år sen så hade Lapphexorna en monter och dom hade bl a sytt en rund väska i sådana här block och dom visade mej hur man syr blocken. Jag hade tänkt använda dom här blocken till en dyna på min hallsoffa men så blev dom liggande tills jag ändrade mej och sydde en handarbetskasse istället. I samma enkla modell som kassarna i förra inlägget.

Det blev två block över och av dom blev det så småningom grytlappar som hänger i mitt kök. Blocken är sydda av gamla jeans och rester av ett mörkblått jeanstyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar