måndag 31 december 2012

Missan eller Mingus

Jag köpte mönster och tyg till katter på symässan i höstas men så använde jag inte det tyget i alla fall eftersom min brors båda katter är grå och det var han som fick den här katten  i julklapp. I tygpaketet jag köpte fanns det material till två bruna och en svart katt. Det kanske blir fler katter så småningom eller så använder jag tyget till annat.


Mönster till katten från Tyger och Ting.
Det grå tyget köpte jag från Butiken Annalunda.

Jag glömde mäta katten men om jag inte har helt fel så är den ca 45 cm på höjden med svans.

Eftersom jag syr så lite som möjligt för hand (tråkigt!) och min nya symaskin har så  många olika sömmar så sydde jag langetten runt applikationerna på maskin.

Enligt brorsan är katten mest lik Mingus, den yngsta av katterna, som alltid går med svansen i vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar