lördag 15 december 2012

Små necessärer

Mera gammal skåpmat när inget nytt kan visas upp. Dags för små sydda necessärer eller sminkväskor. Mönster finns i boken Sy med lappar av Hilde Lien & Tina Eckeroth. Storlek ca 20 x 15 cm. Dom är fodrade men jag minns inte vad jag fodrade med men troligtvis någon tygrest. Det går åt väldigt lite tyg och tygrester har jag gott om.

Den lila är från förra årets tomtverkstad. Sydd i tyg från loppis. Färgerna stämmer inte riktigt. Kantbandet är lila men ser blått ut. 
Den blå var en 50-årspresent till bästa arbetskamraten L i början på året. Här är det silvret som inte syns så bra. Kantbandet är silverfärgat och L:et är broderat med DMC mouliné metallisé i silver. Sydd av gamla jeans. Strasshänge (nyckel) och påstrykbara strasstenar från Panduro.

Drygt en vecka kvar till jul och den här helgen måste jag bli klar med det mesta. Arbetsveckan som kommer blir hektisk med jobb även på lördag som vi normalt inte har. Jag jobbar på ett lager som förser i stort sett all sjukvård inom regionen med förbrukningsmaterial och folk blir ju tyvärr sjuka även på storhelger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar