söndag 6 januari 2013

Charming

Mitt andra julledighetsprojekt blev en mössa. Jag ville ha en mössa i mosaikstickning. Min andra stickning med lyfta maskor. Ett roligt och lätt sätt att få ett tvåfärgsmönster på stickningen.


Mönster till mössan Charming hittade jag på Ravelry.
Garn: 7 Bröder från Novita i färgerna naturvit och blodröd
Garnåtgång: ca 50 g rött och ca 15 g naturvitt
Stickor: Rundsticka 3,5 och 4 mm

Toppen på mössan skulle vara naturvit om jag hade följt mönstret eftersom jag valde naturvitt som bottenfärg men jag tyckte inte om den naturvita toppen så jag repade upp och stickade den röd istället.


Jag har varit ledig två veckor, från jul till trettondan, men typiskt mej så passade jag på att vara sjuk också. Några dagar med feber och sängliggande blev det och efter det orkade jag inte göra så mycket mer än sitta framför tvn och sticka. Men vad gör det. Sticka är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar