lördag 26 januari 2013

Sockar till barnbarnen

Runt förra helgen fyllde mina båda yngsta barnbarn år. Eftersom dom bor så långt bort så fick deras mamma Mia en slant att köpa presenter för. Enkelt och bekvämt för mej. Jag köpte tydligen Lego till dom båda två. Lego är populärt. Jag skickade i alla fall grattiskort  och ett par stickade sockar som tar liten plats i ett brev. Dom är nog för stora nu men det kommer fler vintrar.

Grattis till lilla T 4 år och lillebror V 2  år!


Garn: Miniraggi från Järbo
Garnåtgång: ca 35 - 45 g
Stickor: rundsticka 3 mm

Dom här sockarna hade inte kunnat randa sej likadant ens av en slump eftersom jag stickade med en tråd från utsidan och en tråd från insidan av nystanet. Alltså har den ena sockan randats baklänges.

Det har blivit roligare att sticka sockar sen jag började sticka båda på en gång med Magic Loop.

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket för sockarna! Men så hemskt mycket för stora är dom då inte. Du vet mina ungar är storfotingar! T hade sina när hon åkte skridskor häromdagen... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då! Får väl alltid göra det jag tror blir för stort då ;-). Kram

      Radera
  2. Jättefina sockor! Jag stickar själv mycket sockor och då gärna i Järbogarn. Älskar det varierande mönstret i garnet. Just nu är det lovikavantar som står på agendan. Sockorna har jag mest betställning på under hösten och fram till julen.

    Jag önskar en trevlig lördag!
    Susanne
    http://www.trullerutta.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! och vad kul att du har hittat hit! En trevlig lördag till dej med

      Radera