fredag 3 maj 2013

Lite rumpvärme till C

Vännen C tyckte min rumpvärmare var jättefin och frågade om hon fick beställa en. Jag tar egentligen inte emot beställningar men sa att jag kanske virkar en om jag får lust nån gång. Den lusten infann sej ganska snabbt för det här är riktigt rolig virkning. Snabbt går det också. Eftersom hon nyligen har fyllt 65 fick det bli en försenad födelsedagspresent. Montera den med gummiband i hålvarvet får hon däremot göra själv. Men nu blir det inga fler rumpvärmare! 



Garn: 1 tråd Incawool från Hjertegarn i blå/grön/cerise o lite lila
+ 1 tråd Järbos Raggi i grönt (loppisfynd)
Garnåtgång: ca 45 g Incawool och 50 g Raggi
Virknål: 9 mm

Jag hade mindre än halva nystanet kvar av Incawool så jag började med två trådar Raggi men det hade kanske varit smartare att ta Raggin mot slutet för nu fick jag några meter kvar av Incan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar