torsdag 20 juni 2013

Cupcakesunderlägg

Min yngsta dotter har cupcakesfärger i sitt kök. Sist jag var hos henne i Dalarna hade jag med mej dom här fikaunderläggen med cupcakesmotiv. Färgerna, förutom den rosa, är väl kanske inte riktigt dom starka färger hon vill ha men man tager vad man haver och det här var vad jag hade hemma.


Jag har använt samma mönster som till mina egna fikaunderlägg men jag bytte ut hjärtat mot en cupcake. 

Dom blommiga tygerna är från ett charmpack med Tildatyger från Panduro. Dom var 15 x 15 cm, precis lagom för underläggen. Det rosa är från Karinottilia och den ljusturkosa kanten är från ett tyg som jag köpte på symässan förra våren. Det är tänkt till ett väggtäcke som jag började på då och som inte på långa vägar är färdigt än.

Min mamma blev förtjust i dom här underläggen så jag får väl sy en laddning till nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar