tisdag 16 juli 2013

Så kommenterar du på blogspot

Några av mina arbetskamrater vill gärna vara med på utlottningarna av mina väskor men har problem med hur man gör när man kommenterar ett inlägg. Det har jag hört förut av andra också så nu ska jag förklara hur man gör med bilder.

Leta reda på inlägget du vill kommentera. I det här fallet "Ett år med bloggen".


För att få fram kommentarsfältet klickar du antingen på rubriken ovan ...


... eller på texten nästan längst ner där det står "kommentarer" ...


 .... eller det enklaste i detta fallet, klicka på länken som jag har lagt in till höger i bloggen.



 Nu syns kommentarsfältet längst ner efter inlägget och alla ev tidigare kommentarer.



Skriv din kommentar i fältet. Glöm inte skriva vem du är. Om du inte har ett Google-konto, klicka på listpilen till höger om där det står "Googlekonto". Om du inte har ett konto i nåt av dom andra alternativen heller, välj "Anonymt". Klicka på "Publicera" och det är klart. 

Vill du se hur ditt inlägg ser ut innan du publicerar kan du klicka på "Förhandsgranska" och sen "Publicera".

Hoppas nu att det här gör att M och G och flera vågar kommentera. Det vore ju synd att missa en vinstchans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar