söndag 10 november 2013

Mammas scarfette

Jag fastnar ofta för garner som är flerfärgade fast jag egentligen inte tycker om slutresultatet. Jag föredrar enfärgat med struktur framför flerfärgat. Det  här garnet har legat i mina gömmor ett bra tag innan jag hittade ett mönster som kändes perfekt till det här otroligt mjuka och sköna garnet. Färgerna är min mammas färger så det kändes självklart att det skulle bli nåt till henne och hon fick den här lilla scarfen när hon fyllde år i söndags.


Garn: ca 60 g Aysén från Araucania
Stickor: 5 mm


Jag var inte riktigt säker på om mamma ville ha pulsvärmare också men jag stickade ett par i alla fall och hon tyckte om dom. Samma garn, samma stickor och samma fläta som på halsduken. Garnåtgång ca 30 g.


1 kommentar:

  1. Väldigt fint! Håller med om att flerfärgat garn inte är det finaste men ibland blir det effektfullt när man stickar med det. / Annika

    SvaraRadera