lördag 28 december 2013

Everyday Pullover till V

Jag har tänkt länge att jag ska sticka en tröja till minsta barnbarnet V, 2 år, men har inte tyckt att jag har haft nåt lämpligt garn hemma och inte ville jag köpa heller eftersom jag har föresatt mej att använda det jag har i första hand. Men så hade jag två nystan Svarta Fårets Raggsocksgarn Jumbo (färg 975 blå multi) som kanske skulle räcka om jag drygade ut det med lite blå restgarner.


Mönster till Everyday Pullover Sweater finns på Ravelry. Tröjan är stickad uppifrån-neråt.
Garn: ca 150 Svarta Fårets Raggsocksgarn Jumbo och ca 75 g blandade restgarner
Stickor: Rundsticka 4,5 mm

I mönstret är tröjan bara randad i oket och muddarna men jag har randat hela tröjan utom muddarna. Vartannat varv med Raggsocksgarn och vartannat varv med blått restgarn. Ska jag sticka efter det här mönstret fler gånger så kommer jag att göra oket annorlunda. Det blev en bubbla i slutet av ökningarna. Därför har jag sytt på en döskalle mitt fram för att dölja det.


Detta är den andra tröjan jag har stickat uppifrån-ner. Den första var också till lille V men blev för liten så jag har inte gjort klart den än. Det är bara knappar som fattas. Jag har inte fått nån rapport än om den här tröjan passar men jag tyckte den såg så liten ut. Annars får det bli en tröja till efter årsskiftet med garn och mönster från garnaffären.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tröja mysiga färger. Klart han blir nöjd. Ha en bra dag kram Beijan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om han bara får på sej den så ;). Ha det bra

      Radera