måndag 6 januari 2014

Pulsvärmare till M

Arbetskamraten M ville ha lite längre pulsvärmare än mina vanliga och med lite tumme. Eftersom M har kraftigare armar än mej lade jag upp några fler maskor än jag brukar. Jag har bara stickat på rakt som vanligt och lämnat en garnände så hon får fixa "tummen" själv efter sina händer.

Färgerna är mildare än på bilden.

Längd: ca 20 cm
Garn: ca 30 g Soyagarn från Netto
Stickor: rundsticka 5 mm


Jag har varit lite trög med att komma igång med stickningar efter/under helgerna. Förra året stickade jag en massa under julledigheten men inte i år men så får det vara ibland. Nu har jag  i alla fall kommit igång igen. Har några småstickningar på g just nu och sen tänkte jag ta itu med några ufon som har legat ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar