söndag 23 mars 2014

Sista projektet

 Jag har väntat på att någon ska hjälpa mej att ta kort på förra årets sista projekt men när det har varit folk här har det varit så trångt så jag har inte ens tänkt på fotografering . Till slut lade jag filten på min säng och fixade kortet själv och då blir det som det blir. Färgerna stämmer inte så bra. Dom är mörkare och mustigare än på bilden.


Det blev en riktigt skön filt att svepa in mej i när jag har känt mej frusen.

Storlek: ca 140 x 140 mm
Garn: ca 1125 g blandade medeltjocka restgarner
Virknål: 5 mm


Här blir det inte mycket handarbetat för tillfället. Jag är och har varit i en riktig trötthetssvacka som förhoppningsvis snart går över.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker filt du åstadkommit. Det måste tagit många timmar för dig innan den blivit färdig.
    Ha en skön Måndag.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margit!
      Visst har den tagit tid att virka men inte så mycket som man kan tro. Med tjock virknål och bara stolpar och luftmaskor går det undan.

      Radera