lördag 26 april 2014

Det bidde en uggla

Varje år vid jul eller påsk tänker jag att nästa år ska jag göra nåt nytt jul-/påskpynt men det blev inget nytt påskpynt i år heller. Påsken kom lika plötsligt som alla andra år. Det blev en liten nyckelringsprydnad i form av en uggla istället. Men nästa år så.......


Mönster till nyckelringsuggla hittade jag på Ravelry. Mönstret finns på svenska.

Garn: Svarta Fårets Tilda
Virknål 3 mm


Jag glömde väga ugglan innan jag virkade ihop den men den väger ca 10 gram med en fyllning av dom där garnstumparna som inte räcker till nåt.



3 kommentarer:

  1. Va stilig nyckelringen blev.
    Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  2. Jag borde nog gå och lägga mig igen.
    Glömde ju att skriva vem jag är
    Lycka till med nyckelringen.
    Hälsning från ett soligt Uppsala.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margit! Vad kul att du fortsätter att följa mej fast jag har varit så dålig på att uppdatera men nu är jag igång igen.

      Radera