fredag 13 juni 2014

Hitchhiker

Det blir allt lite stickat här också. Garnet till den här sjalen färgade jag förra sommaren och jag är så himla nöjd med färgen. Det är svårt att få till den rätta färgen här men den undre bilden är den som stämmer bäst. Fast alla nyanserna i garnet syns inte. Där finns lite rosa, lite lila och rött i alla möjliga olika nyanser. Här kan du se hur jag gjorde när jag färgade.


Jag stickade tills garnet var slut och det blev bara ett par meter över. (Bambugarnet från Bamboo-gog ska innehålla 100 g/härva men i mina var det bara 90 g.) Mitt garn var lite tjockare än originalet men jag lyckades få till 41 och en halv udd, med originalgarnet ska 150 g räcka till 42 uddar. 


Storlek: ca 34 x 195 cm
Mönster: Hitchhiker (finns på svenska på Ravelry)
Garn: ca 180 g Bambuviskos
Stickor: rundsticka 3,5 mm

Jag är så nöjd med den här sjalen som är i mina färger och modellen gillar jag också. Jag föredrar sjalar som är ganska smala och långa. Det finns en viss risk för att det blir nån mer Hitchhiker så småningom.

2 kommentarer:

  1. Fin färg du fått fram när du färgat. Hallonröd skulle jag säga att den är! / Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Jag tänkte protestera först när du kallar färgen för hallonröd men så tittade jag på sjalen och den är faktiskt hallonröd men mörka hallon då eftersom den är mörkare än på den övre bilden.

      Radera