lördag 27 september 2014

Nicholsonmössa

Min son fyllde 40 i början på september men då var han på Korsika med familjen och hade ett litet kalas förra helgen istället. Det blev som vanligt nåt hemgjort i present. Garnet i den här mössan är samma som till min senaste basker. Ett härligt mjukt garn som jag säkert kommer att sticka mera av så småningom.


Mössan är stickad med inspiration från Tant Koftas "Hit och dit" mössor med rätstickad kant och resten i slätstickning. Den blev helt klart godkänd och jag har lovat att sticka en likadan till sonens svåger efter jul.


Garn: ca 90 g Alpacka Superfine från iloyarn
Stickor: rundsticka 3,5 mm


Jag blev som vanligt klar i sista stund och tog kort på mössan på balkongen. Det var konstigt väder med mulet och lite sol emellanåt. Korten är tagna nästan samtidigt ändå blev ljuset och färgerna så olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar