söndag 16 november 2014

Koft knit-a-long

Egentligen har jag inte tid men det var väldigt frestande att vara med på koft-KALen som Dödergök och Sticka Mera startar imorgon. Dödergök ska dela med sej av sina tips och trix för att sticka en välsittande uppifrån-och-ner-kofta. Det tackar jag för! Sista anmälningsdag är 23/11 och här kan du anmäla dej om du också vill vara med.


För drygt två år sedan köpte jag garn i min lokala garnaffär och mönster från Tant Kofta till en uppifrån-och-ner-kofta. Jag gjorde ett stickfasthetsprov och sen har det inte blitt nåt mera utan garnet har blivit liggande. Jag har inte kunnat bestämma om jag ska sticka efter tant Koftas mönster eller efter ett annat mönster som jag hittade på Ravelry. Nu behöver jag inte tänka utan det är bara att köra på.

Hoppas bara att jag får tiden att räcka till och att min högerarm håller. Den bråkar lite med mej emellanåt och det är nog mest därför det inte har blitt några större saker stickade dom sista 20 åren. Just nu är det Tomteverkstad på g och så har jag lovat en arbetskamrat och min sons svåger att sticka mössor till dom efter jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar