lördag 27 december 2014

Axelremsväska till A

Min svärdotter A önskade sej en axelremsväska. Hon visade mej en bild på en snygg väska hon hade sett på nätet. Önskemålen var att den ska vara stor som ett liggande A4, ha en ficka till mobilen och ha plats för en vattenflaska (liggande). Det här var den roligaste julklappen att göra. Jag gillar den här typen av utmaningar så det var bara att sätta igång och skissa.


Väskans storlek: 21 x 31 x 6 cm.
Den knäpps med en karbinhake i en D-ring.

Yttertyget är ett tälttyg i bomullscanvas som jag köpte i Ravencrafts nätbutik. Fodertyget hade jag i mina gömmor och D-ringar, rektangelspänne och karbinhake är från Bibbis Textil.


Jag gjorde en extra ficka i fodertyget som är lika bred som väskan men med facit i hand hade jag sytt fast fickan med en söm i mitten så det hade blivit två fickor istället. Den blev för lös och öppnade sej så det var svårt att se vad som var ficka och vad som var väska om man inte tittade efter ordentligt. Det löste jag med en bit kardborrband som knäppning till fickan.


På framsidan under locket finns en stor ficka till mobilen. Jag hade tänkt dela den på mitten men med tanke på att iPhones nyaste modell är en aning större så gjorde jag en stor ficka mitt på och två mindre vid sidorna till pennor och sånt.


På insidan av väsklocket finns en liten ficka lagom för betalkort eller nycklar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar