fredag 25 december 2015

Elsa och Spiderman

Barnbarnet T tycker om Frost och speciellt då prinsessan Elsa. Jag letade efter tyg med Elsa och hittade det här tyget på nätet som kändes perfekt för ett Frostfan. Mössan klippte jag till så Elsa hamnade mitt fram. Lillebror V tycker Spiderman är cool så det kändes som ett självklart val till honom. Jag personligen är inte så förtjust i mönstrade tyger och ville dämpa mönstren lite med enfärgade ärmar och muddar.


Frosttyget är från Ateljé Anette och det enfärgade lila köpte jag från Hjärtegryn på Facebook. Mönster till tunikan hittade jag i Ottobre nr 1/2009. Mössan är sydd efter ett mönster från Kokalal med mått efter mössan Baggy Look ur Ottobre nr 4/2012.


Spidermantyget och det enfärgade blåa köpte jag från Hjärtegryn på Facebook. Mönster till tröjan finns också i Ottobre nr 1/2009. Mössan sydde jag som Baggymössorna som jag gjorde till  alla barnbarnen för tre år sedan.


Nu är det bara att hålla tummarna för att T godkänner mössan. Hon är lite kräsen med mössor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar