söndag 27 december 2015

Hästar och fotboll

Förra årets julklappar var mestadels stickade. I år har det inte blitt några stickade eller virkade julklappar alls. Jag har haft ont i armarna hela hösten men nu börjar det rätta till sej. Högerarmen är helt bra men vänsterarmen är inte helt ok ännu så jag får ta det lugnt med handarbetandet ett tag till. 

Jag har däremot sytt mössor till alla barnbarnen plus till min äldsta dotter (men hennes mössa tog jag nog inget kort på innan jag packade in den).


Äldsta barnbarnet E går i ridskola så jag tyckte det passade bra med hästar på mössan. Vita kaniner hade också passat bra eftersom hon har en sådan men jag hittade inget kanintyg. En halsbuff i samma tyg.


Lillebror O spelar fotboll. Tyget till hans mössa har motiv med olika bollsporter men jag lyckades få en fotboll mitt fram i alla fall. En halsbuff till O också.


Båda mössorna är sydda som Baggymössorna som dom fick för tre år sen. Halsbuffarna är sydda som smala rör i dubbelt tyg. 

Bilderna blir inte särskilt bra så här års med gråa dagar och mörka kvällar men nu är vi på väg mot ljusare tider i alla fall.


Jag provade en halsbuff och fick nästan lite panikkänslor av att ha något så tätt inpå halsen. Så kära barnbarn: Jag förstår om ni inte vill använda dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar