söndag 18 juni 2017

Disktrasor i lin

Dom här disktrasorna har varit klara länge men lusten att blogga har inte funnits där. Min ledighet började inte så bra. Först gick min svägerska bort och sen min fd svåger. Båda var yngre än mej. Tre begravningar på drygt fyra månader har känts jobbigt. Men det har varit skönt att inte behöva tänka på att gå till jobbet. Jag är inne på min fjärde månad som pensionär och stortrivs. Sylusten har kommit tillbaka och jag växlar mellan att få massor gjort och slöa dagar. Precis som det ska vara tycker jag. 

Allt jag har stickat/virkat/krokat (det senaste året iaf) finns att se på Ravelry. Jag heter mummolee där också. Mina ufon som jag börjat på innan jag började lägga in mina arbeten finns inte med förstås.

Jag har även börjat instagramma lite smått. Heter mummolee på Instagram också. Tanken är inte att ersätta bloggen med Instagram utan jag ska försöka ta mej i hampan och skriva lite oftare här nu. Det finns en hel del färdigt att blogga om.



Mönster till disktrasan finns här.
Storlek: ca 35 x 35 cm
Garnåtgång ca 40 - 50 g per trasa
Stickor 3,5 eller 4 mm

Alla dom här disktrasorna har jag gett bort. Det här garnet "luddade" av sej lite när jag tvättade trasorna men jag hoppas att det bara händer första gången. Eftersom jag inte har någon av dom här kvar så kan jag inte ge nåt omdöme om dom men jag tror att mina favoriter fortfarande är favoriter dvs jag föredrar disktrasor stickade i vävgarn av lin.



Hur går det med min garnutmaning då? Det går bra. Jag har inte köpt nåt garn alls i år och har gjort av med knappt 3 kg men 6 juli har det gått ett år sen jag köpte garn sist och då är det fritt fram att köpa nytt. Jag har haft lust att köpa garn lite då och då men besinnat mej och nu när det närmar sej dagen då jag "får" lov att köpa igen så känns det inte som att jag "måste" ha mer garn. Det finns fortfarande en hel del garn kvar i mina gömmor och jag tänker mej att jag inte ska köpa garn bara för att utan ha en plan med garnet först. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar